پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226753
بايد سقف و منابع هزينه هاي انتخاباتي مشخص شود
تاریخ انتشار : 1395/08/01 19:44:23
نمایش : 853
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بايد در هزينه هاي انتخاباتي شفافيت وجود داشته باشد و مشخص باشد که سقف هزينه‌ها چه اندازه و منابع آن از کجا تامين شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسين نقوي حسيني، نماينده مردم ورامين و سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در برنامه راديويي«بهارستان» درباره ويژگي‌هاي سياست‌هاي کلي انتخابات که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده، اظهارکرد: انتخابات و مشارکت مردم در تعيين سرنوشت خودشان، يکي از شاخص‌هاي مردم‌ سالاري ديني است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران يک نقش ويژه در اين زمينه دارد، چون انتخابات در کشور ما معمولا با مشارکت بالاي 70 درصد برگزار مي‌شود که بسيار قابل توجه است. انتخابات در کشور ما واقعي برگزار مي‌شود و مردم شخصي را که مي‌خواهند انتخاب مي‌کنند. گروه‌ها، لابي‌ها و احزاب براي مردم تصميم نمي‌گيرند.

نقوي حسيني ادامه داد: براي اينکه اين انتخابات چارچوب داشته باشد و از حد و مرزهاي بي‌عدالتي خارج نشود و مسائل غير اخلاقي در انتخابات رخ ندهد، مقام معظم رهبري سياست‌هاي کلي انتخابات را ابلاغ کردند که نشان مي‌دهد ايشان به‌ طور دقيق و جزئي همه مراحل انتخابات را مدنظر داشته و نسبت به آن اِشراف دارند.

اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: اميدواريم بعد از ابلاغ اين سياست‌هاي کلي، دولت لوايح مورد نياز را تهيه کند و به مجلس ارائه دهد تا مجلس بتواند در قانونگذاري زمينه عملياتي‌سازي سياست‌هاي کلي را فراهم کند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، درباره موضوع تبليغات انتخاباتي و هزينه‌هاي تبليغات انتخاباتي نيز گفت: يکي از موضوعات خيلي مهم که هم مورد توجه مردم بوده و هم مورد نياز چاره‌ جويي براي نظام در انتخابات است، نحوه تامين منابع مالي برگزاري انتخابات است.

نقوي حسيني خاطرنشان کرد: اين موضوع بسيار جدي است که اعتبار انتخابات ما را زير سوال مي‌برد و به همين جهت بايد در اين زمينه شفافيت وجود داشته باشد که افراد چقدر بايد هزينه کنند و سقف هزينه‌ها چه اندازه بايد باشد و اينکه اين منابع از کجا تامين شده است. 

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html